Зміни в організації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами
З початком нового року відбулися зміни в організації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами.
1 січня 2022 року набрали чинності зміни до постанов Кабінету Міністрів України, що регулюють організацію інклюзивного навчання.
Головною новацією в організації інклюзивного навчання - є визначення освітніх труднощів у навчанні та запровадження п’яти рівнів підтримки в освітньому процесі для учнів з особливими освітніми потребами. Відтак посилюється акцент на співпраці між закладами освіти та інклюзивно-ресурсними центрами, створення інклюзивних класів та розподіл освітньої субвенції здійснюватиметься за рівнями надання підтримки.
Що таке освітні труднощі та рівні підтримки? Освітні труднощі - труднощі у навчанні, які впливають на процес здобуття освіти та результати навчання здобувачів освіти відповідного року навчання; рівні підтримки - обсяг тимчасової або постійної підтримки учнів в освітньому процесі відповідно до їх особливих освітніх потреб, що надається в закладі освіти.
На виконання листів МОН від 30.12.2021 року №1/2318021 «Про визнання рівня підтримки у дітей з особливими освітніми потребами, які здобувають дошкільну освіту в інклюзивних групах», від 09.12.2021 року №1/21614-21 «Про визначення рівня підтримки у зв’язку з прийняттям постанови КМУ від 18.09.2021 року № 957», фахівцями КУ «Новопокровський ІРЦ» протягом двох тижнів здійснювалися виїзди до закладів освіти Новопокровської, Малинівської, Чкаловської та Печенізької селищних рад. Разом із батьками фахівці приймали участь у засіданнях команд психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами. За круглим столом спільно обговорювалися зміни у нормативно-правовій базі та за результатами перегляду індивідуальної програми розвитку дітей були визначені освітні труднощі і рівні підтримки їх в освітньому процесі.
Сподіваємося на подальшу тісну взаємодію. Дякуємо колегам та батькам за конструктивну та плідну роботу.